søndag 13. mars 2016

GRATIS mønster på Blackburn fc luen min





Wiiiihaaaa - la meg starte med og sei at "operasjonen" våras blei utsatt til den  11.04 ( det kom inn en død donor og ergo blei me som e "levande" satt på vent... bare sånn - men det er heilt greit  for då fekk me fleire daga her heima te strikke endo meir og dela endo meir med alle dåke der ute må veta *kjempekoseligt det*





Som den ihuga lfc supporteren eg er så strikke eg overhode ikke andre Engelske fotball lag, får ufattelig mange spørsmål om detta her då men svaret e konsekvent nei !!!! ..hmm,  men når det kom te Blackburn så tok eg valget her når datteren ( som er lfc jente ) og svigersønnen min som er Blackburn supporeter var på besøk her før me drog til Oslo.... dei  dilla og dulla sånn med meg og lagde sååå mye god mat og i da heila tatt at eg valgte se vekk ifra egne prinsipper ... eg designa og strikka selvsagt ei BRFC lua te både han og te lille Nicklassen ( han har fått lfc og ja )  hmmm, va ikke så farligt fant eg ut .... men  no e jo ikke Blackburn en trussel for mitt eget lag heller så siden dei ikke er med i Premierleague..heheh ...





Babsys BRFC lue


Størrelse : 3/4(6/8)10/14år dame (mann)
Garnforslag : viking sportragg - karisma fra Drops,
eller annet garn med strikkefasthet 23 på 10 masker.

Pinner: rundpinne 3-3,5 40cm og 5 pnner nr 3,5 til toppen av luen.
Til str herre gjekk det 2 hvite og 1blått nøste.

Legg på 96 (108) 114 ( 120) 129m. på rundpinne nr 3, og strikk ribb 1rett og 1vrang i 9 (12)16cm. Eg valgte og strikke to hvite  to blå striper i nedeste ribbkant så dei kom fram når eg bretta luekanten. se bilde  - tilsammen  3 blå striper blei det der.
Bytt til pinne nr 3,5 og strikk glattstrikk 2 omg. hvitt og start nå på mønsteret
( her må du telle siden eg bare har strikke den til herre og til 4 år sjøl endo ) 

Etter mønsteret strikkes det med hvit  farge til arbeidet måler ønsket lengde etter alder - 21(23)25 cm.
( man måler derifra, fordi den skal være brettet når luen er ferdig)
Fell så i toppen slik : *strikk 2 rette så 2 masker sammen* fortsett heile veien rundt og strikk en omg. rett så gjenta fellingen og en omg svart til det bare gjenstår få masker - trekk tråden gjennom disse og fest den godt.


Fest alle løse tråder - damp lett på vrangen og så var den klar til bruk.

(c) Copyright by Nina Babsy Løyning,



og JA - dåke kan laga panneband av dessa mønsterene her og vist dåke vil da -
men husk og vær grei og sei kor dåke fant detta mønsteret og link til meg når dere deler bilder videre  - så fleire kan finna fram til detta mønsteret *takk*


YNWA


Får spørsmål om hvordan eg lager duskene mine - her e lettvindt forklaring på det:

EWg snurrer dobbelt garn rundt en bok ca 15 cm i lengde til eg har en "budde" som på bildet her.....
eg knytter en garnbit rundt midten på duken og strammer skikkelig, dette gjnetar eg flere ganger...




Så bretter eg den dobbelt og renklipper den i kantene og syr den fast på luen ...bare sånn...taaa daaa....








1 kommentar:

  1. Oii så mye fint du lager, jeg har lagt deg til på bloggen min, hilsen Beth

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...