fredag 9. februar 2018

BRANN supporter GRATIS mønster





 Heisann alle mine medsupportere der ute, I dag har eg samla eindel mønsterark som eg har laga på denna sio her, fordi eg vil dele med dåkker alle sammen.
Mønster på vottane må dåkker finne på nettet for eg har kun laga mønsterark denne gangen :) men her er litt forskjellig  og velge mellom.


Mønster laga for strikkefasthet 22/23 på 10 cm :)



(c) Copyright by Nina Babsy Løyning,




Her har eg og laga nåken tennbrikett boks mønster til dåkker :)

TENNBRIKETT COVER :
Størrelse *one zize*

Garnforslag : Karisma fra Drops,
eller annet garn med strikkefasthet 22/23 på 10 masker.

Pinner: rundpinne 3,5 40cm

Garnforbruk : Rødt nr 18  - 1 nøste
            : hvitt nr 19  - 1 nøste


Legg opp 72 masker med rødt på rundpinne nr 3,5 - 40cm og strikk 6 omg rundt med 1 rett og 1 vrang.
Strikk så ein omg ensfarget rødt og start så på mønsterarket, og strikk til mønsterarket er ferdig:
der hvor du ikke ser "mønster" skal det kun være ruter i form av  2 hvite og to røde.

når du er ferdig med arket strikker du 6 omg med  1 rett og 1 vrang og feller løst av.
fell av med ein rett og ein vrang for en løsere avfelling.


Fest alle løse tråder - damp lett på vrangen og så var den klar til bruk.

(c) Copyright by Nina Babsy Løyning,








Så har eg selvsagt laga litt lue stasj  ....alt samla på et innlegg - håper dette faller i smak )

Babsys supporterluer grunnoppskrift
Størrelse : 3/4(6/8)10/14år dame (mann)
Garnforslag : viking sportragg - karisma fra Drops,
eller annet garn med strikkefasthet 23 på 10 masker.
Pinner: rundpinne 3-3,5 40cm og 5 pnner nr 3,5 til toppen av luen.
Til str herre gjekk det 2 i hovedfargen og 1 i mønsterfargen.
Legg på 96 (108) 114 ( 120) 129m. på rundpinne nr 3, og strikk ribb 1rett og 1vrang i 9 (12)16cm.
Eg valgte strikka striper i nederste kanten av ribben så dei kom fram når du bretta kanten - tilsammen  3 striper blei det av kvar farge - se bilde øverst på siden :)
Bytt til pinne nr 3,5 og strikk glattstrikk 2 omg. med bunnfargen og start nå på mønsteret
( her må du selv telle deg ut så antall masker med mønster stemmer)
Etter mønsterarket så strikkes det med ensfarget farge ( bunnfargen ) til arbeidet måler ønsket lengde etter alder - 21(23)25 cm.
( man måler derifra, fordi den skal være brettet når luen er ferdig)
Fell så i toppen slik : *strikk 2 rette så 2 masker sammen* fortsett heile veien rundt og strikk en omg. rett så gjenta fellingen og en omg bunnfarge til det bare gjenstår få masker - trekk tråden gjennom disse og fest den godt.
Fest alle løse tråder - damp lett på vrangen og så var den klar til bruk.
(c) Copyright by Nina Babsy Løyning,




1 kommentar:

  1. Vakre ding her til deg :-)) jeg liker. Jeg må komme ofte og å se. Takk deg.
    Ha riktig god helg. Hilsen sender Viola.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...