lørdag 31. mars 2018

Ny lue : SPRINGTIME







Eg hadde endo igjen av dette grønne garnet, det tar jo aldti slutt dette nøstet - haha - så derfor designa og strikka eg denne vårluen her, og eg deler selvsagt gratis mønster med alle dåke som vil ha det, kan hende det komme fleire og for tro det eller ei, dette garnøstet tar tydligvis aldri slutt ... du hendelse haha..  :)






Alt her hos meg er gratis, men det er og veldig kjekkt med litt kred. for designet mitt om dåkker legger ut ferdig arbeid i sosiale media etterpå :) ja  gjerne med ein link te sio her så fleire finner fram  om dei vil strikka den  - men det er ikke et must :) 


BABSYLUE : SPRINGTIME


Størrelse : Dame

Garnforslag : viking sportragg - karisma fra Drops,
eller annet garn med strikkefasthet 22/23 på 10 masker.

Pinner: rundpinne 3-3,5 40cm
1 hvit nr 500
1 grønn nr 531
1 grå nr 513

svart prikk = grønn
sirkel = grå


Legg på 120m. med hvitt på rundpinne nr 3, og strikk glattstrikk rundt i 22 omg.
så strikker du ein omg med grønt så ein omg.vrang,og igjen ein omg. med rett.

Start så på mønsterarket  og strikk dette i sin helhet.


Strikker du dette frem og tilbake så trenger du ikke dra tråden med deg,
men store sprang for tvinning gjør ingenting her,  siden du bretter "bremmen" på innsiden og det da ikke vil synes :)

Når mønsterarket er ferdig strikkes 3 omg ensfarget hvitt, så sortsetter du slik : 3 rette og 2 vrang heile veien rundt og fortsett til arbeidet måler fra første rillekant 20 cm.


og fell så i toppen slik:
*strikk 6 rette så 2 masker sammen* fortsett heile veien rundt og strikk en omg. rett,
så gjenta fellingen men nå strikker du 5 og så 2 rett sammen... strikk 2 omg.
så gjenta fellingen men nå strikker du 4 og så 2 rett sammen... strikk 1 omg 
så gjenta fellingen men nå strikker du 3 og så 2 rett sammen... strikk 1 omg
fortsett til du har få masker igjen, her trekker du tråden gjennom og fester den godt.

Damp luen let og brett kanten inn der hvor den ribbekanten er, og sy fint sammen på baksiden.

Fest alle løse tråder - damp lett på vrangen og så var den klar til bruk.


Nå skal eg sette meg ut i solen i den lune husveggen og bare nyyte våren som eg kjenner er på full fart her no. Kankje eg er heldig og får litt farge i dei irrkvite kinnenen mine også :)

ønsker GOD PÅSKE videre til dåkker alle sammen :)





(c) Copyright by Nina Babsy Løyning,
og all viderekopiering av dette mønster er forbudt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...