torsdag 26. april 2018

LFC grytelapper






I dag deler eg ut gratismønster  på mine  egendesigna LFC grytelapper.


MEN, først er det er ein sak eg nett bare vil nevne her i dag :)

Eg har hatt litt problemer med noen spesielle personer som da velger og hoppe galant over "copyrighten" på mine (og andres)  design, og stor produserer disse til salg både her og der, OG er frekke nok til og dele mine design på sine egne sider og derfira tilbyr og strikke desse på bestilling mot betaling .....


Hmmm, dette synes eg ikke noe særlig om,
siden eg e ganske klar  om reglene rundt min registrerte copyright.
for sjøl om noe er gratis, så betyr ikke dette at det er "fritt vilt"

Alt her inne kan jo strikkes til både eget bruk og/eller til nære venner og bekjente, familiemedlemmer  eller som gaver osv. så hvorfor skal noen da på død og liv plutselig lage buisness av mine design... hva med og prøve lage sine egne ??
Eg har og sett mine mønster gå igjen også i  andes produksjon... ja som da blir kalt for "deiras egne" då har dei brukt mine mønsterark og bare flytta litt på ditt og datt ...
og til deg som grynta litt på nesen her nå, joda DET er lett og spore og sjekke, for mine design er veldig lett gjennkjennelige og folk kjenner til dei.

Uansett..... smålighet og grådighet kalles dette her for i mine omgangskretser ...

Det går ikke mange timene før noen har lagt ut mine design et eller anna sted,  før eg har fleire ærlige mennesker på chatten..har du sett..har du fått med deg osv... DEI menneskene er dei eg deler gladelig nye mønster og design med, DEI er det eg sitter i timer og dager og gjerne uker og designer nye ting til, og deler ut gratis til her :)  for DEI menneskene setter eg faktisk  utrolig  stor pris på :)

Forlsag til og stoppe dette er at eg slutter og dele gratismønster med dere.... at eg holder alt for meg sjøl..men hvilken glede har eg da som designer ? alt her inne e gratis, og det skal det fortsette og være ...fordi eg VIL dele... og eg vil ikke ødelegge for alle dei som faktisk er oppegående og ærlige mennesker!!

DERFOR deler eg gratis mønster på mine egendesignede LFC grytelapper i dag,
og alt eg ber om er ein link tilbake til desse sidene ( om du legger ut ferdige produkt i sosiale media)  så andre kan finne mønsteret og strikke dette sjøl.... eg synes liksom ikke det er for mye forlangt siden eg faktisk sitter timer og dager  og gjerne  uker og lager mønster og strikker dette for at dere der ute skal få  gleden av det ....

Det var dagen moralpreken ... om det kan kalles det, så her kommer mønsteret.

LFC GRYTELAPPER

Garn: LINDE ren bommull fra Nille - eller Sandnes Mandarin petit.
Rundpinne: 3.5 mm / 40 cm
Heklenål nr 3.5

Garnmengde : 2 røde og 2 hvit pr par.

Legg opp 90 masker, og strikk etter mønsterarket
(mønsterarket skal strikkes 2 ganger etterhverandre, så du får to like sider, og arbeidet strikkes rundt.)
Etter mønsterarket er ferdig strikkes ein omg samtidig som det felles løst av.
Brett dobbelt og fest alle løse tråder ( ikke klipp av hovedtråden, denne ska du hekle kandt rundt med)


Heklekant:
hekle først rundt heile grytekluten med halvstaver i rødt,
Bytt til hvitt, og hekle 2 luftmasker,hopp over ein maske og 1 fastmaske i neste. hekle 2 luftmasker,
hopp over ein og hekle ein fastmaske i neste, fortsett rundt heile kanten.MEN når du er på toppen med ordet"YOU",
 der skal du på kanten hekle  15 luftmasker - snu og hekle nedover luftmaskene med fastmasker, fest denne i kanten så du får ein hempe.
fortsett med og hekle 2 luftmasker,hopp over ein maske og 1 fastmaske i neste til du er kommer rundt grytekluten.
( hekling er ikke min greie, så har du ein bedre pyntebord du vil ha rundt kanten, står du fritt frem til og velge noe annet )

Fest alle tråder og damp lett og lag så ein til lik :) 






(c) Copyright by Nina Babsy Løyning,
og all viderekopiering/formiddling av dette mønster er forbudt!



9 kommentarer:

  1. Helt enig. Dette går igjen flere steder. Har selv kjøpt mønster av deg til Brann genseren, og når noen spør så sier jeg de må ta kontakt med deg hvis de ønsker mønsteret. Stå på :)

    SvarSlett
  2. Det er dårlig gjort av dem, stå på Nina <3 YNWA <3

    SvarSlett
  3. Hjelper gjerne igjen med å ta den uærlige om det skjer igjen. Som du sier, det tar timer, dager og uker på å designe mønsterene. Er ikke gjort på 5 min liksom. Kan dem ikke kjøpe, så la hver og strikk da eller lag sitt eget.

    SvarSlett
  4. Nå er dette eg blogg som eg har KUN til gratismønster og eg vil gjerne at den ska være til glede alle dei som synes godt om og likder dette :) Dei som "missbruker" mine og andres design som heldigvis er i fåtall - HELDIGVIS.

    Min erfaring er faktiks at alle strikkeglade og ærlige mennesker, er snare til og "rapportere" til meg om dei ser noe "muffins" dette setter eg stor pris på så det er til dere ÆRLIGE menneskene eg velger fortsette dele gratismønster her inne <3

    SvarSlett
  5. Tusen takk for flotte mønstre! Jeg strikker dine mønstre til mitt barnebarn og meg selv,men det går da ikke an og tjene penger på andre sine ting. Men jeg er veldig glad for at jeg kan bruke dine mønstre DEM ER JO SÅ FINE TUSEN TAKK ,LYKKE TIL VIDERE!

    SvarSlett
  6. Lenge siden jeg har vært innom deg nå. Grytekluter for fansen dette! Lykke til videre med designene dine!

    Klem

    SvarSlett
  7. Nå skal jeg strikke grytelapper til min sønn som er Liverpool fan. Takk for at du deler.

    SvarSlett
  8. du har oppskriften på liverpool sokker for å kjøpe den...takk
    mandgarc@hotmail.com

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...