mandag 22. oktober 2018

LIVERPOOL GENSER "You`ll never walk alone"







 



Heisann kjære du

Då var det ganske lenge siden eg hadde delt mønster med alle dåke der ute,
så i dag bestemte eg meg for og enkelt og greit dele mønster på ein av alle mine
egendesingede Liverpool gensere, av den enkle grunn at det er sååå mange som ønsker seg det.

Mønster og oppskrift deler eg gratis, men eg har to krav :
1: Du gir kreditt tilbake til meg som er designeren bak genseren,
enten med navn eller  med link tilbake til denne siden :) 

2: Genseren kan ikke legges ut for salg hverken i sosiale media,
eller på private tilstellninger, da dette designet skal være gratis og ikke være ein salgsvare.

*(C) Babsy design by Nina Babsy Løyning*


Når det er sagt så håper eg du koser deg og nyter koselige strikkedager, strikking er terapi både for den som strikker og for den som får strikkeriene etterpå :)





Babsy  genseren:
You`ll never walk alone
Den vises her i hvitt bunnfarge med røde motiver,
men blir vel så fin i motsatte farger, altså med rødt i bunnfarge.



Størrelse: XS/S - M - L - XL - XXL - XXXL


Garnforslag er : Viking sportragg eller annet garn med strikkefasthet 22/23 på 10 cm.


Farge HVIT :500-550-600-650-750-800gr
Farge RØD : 100-150-150-150-200-200 gr
( Husk og bytte garnmengden om du bytter bunnfarge på genseren)

Les gjennom heile mønsteret før du starter !!

BOLEN :

Arb strikkes rundt på rundp.
Legg opp 210-220-240-270-300-350 m på rundp 3 med Hvit.
Strikk ribb ein rett og ein vrang 6 cm.


Bytt nå til pinne nr 3,5 og strikk ensfarget hvitt 2 omg før du starter påbord 1 * taggemønster.
Strikk denne og fortsett nå til arbeidet måler 44-47-49-50-51-53 cm.
Fell så 10-10-10-12-12-12 m til ermhull på begge sider av bolen.

( lengde på bolen kan man forkorte eller forlenge alt ettersom hvor lang motakeren er )


Legg genseren tilsides og strikk nå ermene.

ps : bokstavene you`ll never walk alone går over 128 masker.

ERMER :

Legg opp 52-52-56-60-60-64 m og strikk ribb tilsvarende bolen.
Når du er ferdig med ribben strikkes 2 omg hvitt før du strikker bord 1* taggemønster. -
så fortsetter du med ensfarget hvitt til arbeidet måler ca 45-45-45-43-43-43 cm,
Her skal du øke 2 masker  - en på hver side av kantamasken midt under ermen på ca kvar 8.-6.-6.-5.-4.-4.omgang,
 då totalt 9-12-12-12-15-15 ganger = 66-72-72-78-84-90m.
fell dei misterste 10 maskene på ermet og legg arbeidet tilsides, og strikk ein til erm.

BÆRESRYKKET:

Sett ermene inn på samme rundpinnen som bolen er på, rett over der du har felt til ermehull.
Strikk nå 6 omganger rundt det heile ... nå skal me starte på mønsteret.

Strikk nederste delen - altså taggeborden på mønsteret - etter dette skal du strikke 1 omg hvitt og på neste omg felle slik :
strikk 7 så 2 rett sammen  - gjenta dette heile veien rundt.
så strikkes 1 omg hvitt med røde lus i ( se mønster) så ein omg hvitt igjen  - så starter man på mønsteret med bokstavene.
Når dette er ferdig strikkes og man har strikket ein omg rødt  - skal ma felle videre slik:
strikk 7 så 2 rett sammen  - gjenta dette heile veien , rundt.
Når bokstavmønsteret med det røde feltet over er ferdig skal du strikke ein omg hvitt og så felle slik :
strikk 5 så 2 rett sammen  - gjenta dette heile veien rundt.Strikk så ein omg hvit med røde lus og fortsett med 2 omg hvitt igjen.

strikk så 2 omg rødt og strikk nå taggemønster oppenfor..når dette er ferdigt felles slik :
Gjenta fellingen med 1 mindre for hver 2 omg ( strikk først 4 og så 2 sammen  - neste 2 omg ingen felling, så strikk 3 og så 2 rett sammen osv. )
til det gjenstår kun ca 90 masker. Dette skal man nå strikke ein rett og ein vrang i ca 15 omg eller til ønsket lengde... fell så løst av.

Fest alle løse tråder, vreng genseren og damp den lett.


Ps: dette er et hjemmelaget mønster,
og derfor må man pårekne litt telling selv siden jeg kun selv har strikket den i str L til nå :)

Ta gjerne kontakt med meg på fb, om du står fast Nina Babsy Løyning

Taaa daaaa, da var Liverpool genseren klar for bruk.












(c) Copyright by Nina Babsy Løyning.
og all viderekopiering eller salg av dette mønster og/ eller ferdige produkter er forbudt!




26 kommentarer:

  1. Hei! Jeg er imponert over at du deler! Mye arbeid å lage mønster og oppskrift. Genseren er ikke aktuell for meg, men jeg må bare beundre deg for innsatsen! Godt jobba, og nå håper jeg det vanker godord fra dem som benytter designet ditt!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk,ja det er mye jobb og det går mange timer på og lage og tegne mønster og teststrikke .. men mange ønsker seg gensermønster,derfor deler eg gratis denne eine genseren så kanskje noen røde supportere kan få ønsket sitt om LFC genser oppfylt <3

      Slett
  2. Så flott genser��Driver å strikker selv på en Liverpool genser. Følger ingen oppskrift,men kan absolutt få gode tips hvordan jeg skal gjøre med skriften. Så tusen takk for at du delte��YNWA

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk og lykke til med strikkeri prosjektet ditt <3 YNWA

      Slett
  3. Snublet over denne bloggen etter å ha googlet Brann-gensere. Den var forresten veldig flott. Selv om jeg er United-supporter, så må jeg innrømme at selve Liverpool-genseren også er fryktelig flott, selv om jeg ikke kan stå inne for tekstbudskapet på den :-)

    SvarSlett
  4. Hei, jeg er på jakt etter oppskrift /mønster til Liverpool labber. Og lurer på om du vet hvor jeg kan få kjøpt det? Mvh Linda

    SvarSlett
    Svar
    1. beklager seint svar, men send meg ein pm på fb så får du link til fleire av mine LFC design, og ja ..eg har fleire LFC sokker :)

      Slett
  5. Hei Babsy!
    Jeg har sett noen av dine flotte Liverpool strikke prosjekt!
    Nå har det seg sånn at jeg har fått en kjærest som er Liverpool fan
    og jeg er veldig glad i å strikke...
    Han har bursdag i mårra, og derfor lurte jeg på om du kunne sende
    meg bilder av dine ulike Liverpool gensere, så kan han velge den han vil.
    Skal sjølsagt betale for oppskriften!
    Mvh Siw Marit

    SvarSlett
  6. såg kommentaren ditt litt forseint vil eg tro, om ikke ta kontakt på fb Nina Babsy Løyning så fikser me det vett du <3

    SvarSlett
  7. Hei ser du har strikket denne i str L. Hvor startet du da på bokstavmønster.
    Forresten du har nydelige produkter og flotte mønstre.all grunn til å være stolt.

    SvarSlett
  8. Tusen takk, det er fantastikt at du deler oppskrift gratis. Gleder meg til å sette I gang. God 17.mai 😊

    SvarSlett
  9. Elsker designet �� Har du et diagram for å følge mønsteret så det kanskje blir lettere for nybegynnere (som meg) å strikke? ��

    SvarSlett
  10. Hei Selger du oppskriften til genseren Make us dream?Finner bare bildene på den Har en nevø som ville fått stjerner i øynene av denne

    SvarSlett
  11. Hei. Har oppskriften til barn 8-10 år?

    SvarSlett
  12. Hei - Takk for at du har delt denne oppskriften. Min mor har strikket denne genseren etter ditt design med rød bunnfarge og hvit skrift. Barnebarnet som er LFC fan, ble veldig fornøyd!

    SvarSlett
  13. Hei tusen takk for at du deler oppskriften med andre❤️

    SvarSlett
  14. Hei. Mønsteret oppe, you’ll never walk alone. Begynner man først eller bakerst på mønsteret??

    SvarSlett
  15. Tusen takk for at du deler oppskriften. Skal strikke til sønn som 45 årsgave. Vet han blir veldig glad. Han har vært Liverpool fan siden guttedagene.

    SvarSlett
  16. Hei🌞 Selger du mønster på Liverpool genser med rundfelling str. 8-12år? Hilsen Anne Grete🌞

    SvarSlett
  17. Hei, veldig kjekt at du deler oppskrift.
    Og dette er en genser 10 åringen kommer til å ville ha på hver dag når vinteren kommer.
    Er det ok og ha genseren rød og mønsteret hvitt?

    SvarSlett
  18. Hvordan kommer man i kontakt med deg, for mer private spørsmål ?

    SvarSlett
  19. Hei. Tror du str. Xs/s passer til vanlig strikk i 8 år. Mvh Lise

    SvarSlett
  20. Tusen takk for deling av mønsteret. Skal prøva og spøta den til mann min. Ynskjer seg Liverpool genser. Enorm jobb du har gjort og at du vil dele med andre. Takk. GerdSolveig Stol

    SvarSlett
  21. Takk, der kom den genseren vi vil ha her i huset. YNWA

    SvarSlett
    Svar
    1. Vil ikke være anonym. Hilsen Sissel Krohn Høgset

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...