mandag 1. juni 2015

bye bye StevieG








Steven Gerrard - captain fantastic - Liverpools nr 8



En epoke er over for alle oss lfc supportera... ikke bare oss men for ein heil fotball verden faktisk ... Captain fantastic slutter i lfc og fortsetter noen år i Amerika ... det er forferdelig trist  - vemodigt det er  rett og slett forferdelig ... men ingen og da meiner eg ingen kan spille fotball for evigt - alderen tilsier at man kommer til et pungt hvor man ikke lenger klarer holde følge... men hva hjelper vel det på sorgen .......er det liksom en liten trøst det da ... ingen spåiller er størren en klubben ...ka farsken meine dåke med det... tom trenaren våras Brendan Rogers sa da rett ut, når han fekk et spørsmål om og beskrive  StevieG med et ord ...han svarte enket og greit  : Liverpool !!!!



StevieG begynte med fotballag for sitt lokale fotballag Whiston Juniors. Mens han spillte der så blei han oppdaga av speidere fra Liverpool. Han ble tatt opp av akademiet til Liverpool allerede når han var bare 9 år gammel .... Han signerte sin første profesjonelle kontrakt med Liverpool den 5. november 1997 ....men debuterte først som 18-åring på førstelaget for Liverpool FC 29. november 1998. Han har totalt 706 kamper og 183 mål i Liverpool-trøyafra strat til slutt.... bare detta e ein bragd i seg sjøl.



StevieG har spilt for supporterane sine fra dag ein   – Det var veldig rart. Jeg har gruet meg til denne dagen fordi jeg kommer til å savne dette. Jeg har elsket hvert minutt, og jeg er knust over at jeg ikke kommer til å spille foran disse supporterne igjen, sa han i en følelsesladet tale sendt på TV 2 etter kampen.






Han har vært i  klubben våras faktisk  i 17 år. Han er desidert det man kaller en legende.... Han er en utrolig fantastisk spiller og kaptein, og har alltid satt klubben og landslaget foran seg selv....




Steven spiller for laget og for supporterene men mest av alt spiller han for sin unge nevø Jon-Paul som var den yngste som døde i den forferdelige Hillsborough tragedien hvor 96 mennesker døde i forbindelse med FA-cupsemifinalen mellom Liverpool og Nottingham Forrest i Sheffield.



 Jon-Paul. Fetteren til gerrard, som var født på slutten av 1970-tallet fikk fornavnene til byens to aller største helter, John Lennon og Paul McCartney. Steven Gerrard var ett år yngre enn Jon-Paul i 1989. Nå er han selv Liverpools største helt. Captain Fantastic  -  liverpools nr 8.

- Det er følsomt for så mange, sier Gerrard som avsluttet sin selvbiografi med ordene «Jeg spiller for Jon-Paul». Etter Liverpool-debuten i 1998 skal han ha sagt følgende til onkelen Ronnie Gilhooley:
- Han ser ned til meg. Jeg spiller for ham.







Kort fortalt til dere av mine lesere som ikke aner noe om denne tragedien.




Hillsborough-tragedien

  • 15. april 1989: Liverpool møter Nottingham Forest til semifinale i FA-cupen på nøytral grunn på Sheffield Wednesdays hjemmebane Hillsborough. For å unngå storming ut på banen hadde de fleste engelske fotballarenaer på denne tiden gjerder rundt banen. Trafikkproblemer gjør at Liverpool-tilhengerne kommer senere enn vanlig. Politiet åpner portene slik at altfor mange Liverpool-supportere slipper inn på et bestemt tribuneområde. 95 blir klemt i hjel. Det 96. offeret dør i 1993 etter at intravenøs- og oksygentilførsel blir stoppet.






Eg kjenne på savnet og klyper meg selv i armen...ta deg sammen ner no Nina...da e no bare ein fotballspillar ... da e no ingen spillar som e større en klubben .... men uansett no e da øve..StevieG har forlatt oss - eg bærer på en drøm om at han kommer tilbake som coatch for gutta våras, for e da nåken so kjenne laget så MÅ da no jaggu vera han .... offf...jaja... da va ikke nett detta inlegget eg tengte da sko bli ...men sånn blei da... 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...