mandag 15. juni 2015

Mandags tanker ....





Ein helt vanlige mandag og her skinner solen i eine minuttet for så og regne i neste  - sukk, sommer på vestlandet  - her spekulerer og tenker eg litt på kor vidt eg skal sette meg ned og strikke litt eller om eg skal ta frem symaskinen igjen , har så mange rare ideer i hodet som eg har lyst og sette fram i livet  .... kjeda me glit tog då får eg no ta og blogga litt her no då og se ka da enda opp med.....   for i dag va vist ikke ADHD heilt enige med meg, hvertfall så e han utrolig fraverande nett no så tidligt - hmm, rart egetlig...nesten så eg føle meg litt aleina når han ikke e der *ler*




Eg lure på om eg skal sette meg ned og designe noe nytt istedenfor ... nåke nye strikkerier eller mulig heklerier... eg tenker at eg e litt lei av og strikke på alt det stoooore svarte og hvite nå , blir så tungt og ensformigt etter så mange tepper liksom ... trenger farger i livet mitt nå  - hmm, eller e det sommaren eg trenge ... det og få blotre meg litt uti hagen igjen , fekk jo ein dag i forrige uken då men det va nå slettes ikke nok kjenner eg ...har lyst og våkne og gå ut der og kjenne solen varmer  - kjenne atte set lukter nyslådd gress og høre fugland kvittra....





Eg e slettes ikke ei sån som rømme te syden når regndagane blir for mange, nei her holde eg meg heima uansett ka... eg e heimakjær te tusen .... og det dukker jo alltid opp nåke og finna på sjøl om me regna vekk då me akkurat i dag e da litt kjeeeedeligt ...ja siden ADHD ikke e stått opp endo tydligvis *ler*  Får setta meg ned og blogga litt då tengte eg og se om han komme ned etterkvart .... som den gangen eg kjeda meg nåre så innst i hel .... atte eg fant fram ein gammal gyngehest fra boden her og satte meg te og mala og fornya den te barnebarno sko komma på besøk ....







vannbasert maling som ikke e skadelig for dei små og ein gammal pelsdott fra ein gammal anorakk  og visp så hadde eg sysselsatt meg sjøl ein heile dag og barnebarno hadde fått ein heilt nye fine gyngehest når dei kom på besøk her ..... atte pelsen flaggra veggimellom kvar gong dei kom e jo ein anna sak  då ...haha ... likte tydligvis ikke den nei *ler*

Eg fekk no brukt dagen på ein artige måte - laga nytt av gammalt e jo knakandes kjekkt  uansett liksom .... hmm, muuulig eg sko finna på nåke sånt her i dag og mon tro ...hmm .... tenka litt på den saken tror eg ...  da kan vera litt farlig da der og kjeda seg for mye...finne på myyye rart her eg då ja ...






Som den gongen eg og kjeda meg litt og satt og glodde på "finn kvinnherad" ein lokal  - kjøp/salg/bytte side på facebook ...der sko jo nåken gi vekk ein tv benk siden den va no litt slitt og fel då .... eg sa ja te den og henta den heim og satte den på stuegulvet her - vel vitande om atte eg allerede har stor fin tv benk på stuo mi her... haha, ka i all verden ska eg egentlig med denna tengte eg  må veta.... men du vett...ADHD viste råd - maling og bokstava og vips så va da blitt ein kjempeflotte tv benk til Liverpool loftståvo her .... konne ikke vore finare om den va kjlppt etsted eingong .... og endo bedre, ingen har lik nåke sted i verden *ler*  så joooooda - eg e glad i ADHD ... han finne på mye rart ...men som sagt ... han e ikke stårr opp her endo så eg kjeda meg littegranne her no og glede meg nesten te han våkna så eg får satt fingrane mine i nåke i dag og .... juuuhuuu .... og visp så hadde detta blogginnlegget eskalert te nåke heilt anna en da da egeltig sko vera... nemlig mandagstankar *ler*


Ha en fortryllandes fine dag der du er.

1 kommentar:

  1. Så fiint! Du er både kreativ og flink du! Ha en riktig fin dag :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...