lørdag 6. februar 2016

GRATIS Brann lue oppskrift



( la ut bilde av luen alikevel eg siden ble ferdig her nå )

ja men eg delte eg villig vekk RBK mønsteret eg laga i går med dåke - og pofff ..... der fekk endel spørsmål fra heile norges land - av både kjente og ukjente mennesker -  kan du laga til  det laget og det laget osv.... jau jau, så no har eg lert navnet på fotballklubba i Norge eg ikke eingong viste eksisterte - men det er jo bare kooooseligt atte dåke lika da eg laga då - den største gleden man kan ha det er og gjøre andre glad...

men hvertfall. eg kan jo ikke strikke luer av alle fotball klubbane i detta landet her, nei gudameg - ka ska eg liksom med det *ler*  men eg kan jo laga mønstr for dåke og dela da hvertfall - dåke e no så flinke og effektive har eg sett at dåke klare no strikke luene uten at eg har bilde av den ferdig ... nettopp, da va da eg tengte - så derfor dele eg her  med dåke i dag ei BRANN lue oppskrift eg tegna i pc programmet mitt i går ... eg dele faktisk to av dei så kan dåke velga ka dåke ønske strikka ...

BABYS`S BRANN LUE 

( mønster nr 1)




( mønster nr 2 )



Størrelse : 3/4(6/8)10/14år
Garnforslag : viking sportragg - karisma fra Drops,
eller annet garn med strikkefasthet 23 på 10 masker.

Pinner: rundpinne 3-3,5 40cm og 5 pnner nr 3,5 til toppen av luen.
Til str 6/8 år gjekk det 2 svarte og 1hvitt nøste.

Legg på 96 (108) 114m. på rundpinne nr 3, og strikk ribb 1rett og 1vrang i 9 (12)14cm med brettekant  - men bare 6 cm på alle str om du ikke skal ha brettekant :)
Bytt til pinne nr 3,5 og strikk glattstrikk 2 omg. hvitt og start nå på mønsteret  -  etter mønsteret strikkes det med svart farge til arbeidet måler ønsket lengde etter alder - 21(23)25 cm.
( man måler derifra, fordi den skal være brettet når luen er ferdig)
Fell så i toppen slik : *strikk 2 rette så 2 masker sammen* fortsett heile veien rundt og strikk en omg. rett så gjenta fellingen og en omg svart til det bare gjenstår få masker - trekk tråden gjennom disse og fest den godt.

ps vil du ha større lue må du selv telle deg ut ifra mønsteret på baksiden der hvot rutene er  - man øker med  6 eller 12 ekstra masker for at "rutene" skal gå opp i opp. ( 3 svarte og 3 hvite )

Fest alle løse tråder - damp lett på vrangen og så var den klar til bruk.

(c) Copyright by Nina Babsy Løyning,


og JA - dåke kan laga panneband av dessa mønsterene her og vist dåke vil da -
og husk og vær grei og sei kor dåke fant detta mønsteret og link til meg når dere deler bilder videre *takk*



håpe da falt i smak ...fleire klubba komme etterkvart som eg laga mønster på dei ...

Fortsatt  god helg alle nære og kjære der ute.





1 kommentar:

  1. Hei.Har du oppskrift på den nyeste Branngenseren?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...