torsdag 18. juni 2015

Bunadsperling










Jooooda, eg klarte no kasta meg på da der og eg då , har den flotte hardanger bunaden men har hatt "lånt" brystduk og belte i mnage år no så når hu fekk da tebake fant eg ut atte eg måtte invistera i nytt te meg sjøl - ja for har me bunad så har me bunad.... så eg kasta meg på nettet og sjekka ut prisa og du verden .... der ute  va da stoooore variasjone  ska eg sei ... for bringeduk og belte ferdig perla va prisane på alt ifra 4000,- til 7500,- for et sett .... ikke at eg såg nåke forskjell på da då men  eg synes de hørtes dyrt ut ..... ikke dyrt med tsnke på alt arbeidet, men dyrt siden da va sååå store variasjona på da.... va då ADHD begynte vris eg i stolen her må veta....



Eg grubla nett i to tima og eg hadde ei kjekke veninna som tilbydde meg kurs i perling, da tengte eg atte eg sku vera med på  - for perla trudde eg IKKE at eg kunne klara sjøl - har no vel aldri tatt i ei perla eingong eg då ... og tålmodighet ...hahaha eg med ADHD ...neppe .... men da passa jo nett ikke den dagen kurset sko vera må veta...argh.... men då kom min kjæraste ADHD vett du og sa : kurs fa farsken ska no du med kurs - detta klare nå vel du lika godt som alle andre....

hmm, så da meine du ja tengte eg ...gjekk ned på butikken for og handla og plutselig sto eg inne på baronesso og seie så fint te Annvor : duuuu - koffor kan ikke eg perla min egen brystduk og belte ?
ja koffor kan du ikke da sa hu - da klare du kjempefint meinte hu på  og ga med utstyr og en ca 10 minutters opplering der og då og eg traska strååålandes fonøyde hjem og kasta meg på ein liten "testprøveperlelapp"






Hmm, va ikke så vanskelig da der jo - trur beint fram eg  e ferdig testa no så eg kasta meg på perlingo ... juuuhuuu ... men fyyyy for et tålmodighetsarbeide da der e, for ikke og snakka om vondt i nakken av og sitta anspent og bøyd øve dei  pittesmå perlene der.... koss i all verden e da dåke sitte dåke andre so perla sånt mon tro ?? Gode tips mottas med takk ....


men hvertfa... dette e første dagen og da blei ca 10 cm  - eller ein "rapport" ferdigt.... når eg ser på den eg perla ette som då e kjøpt til  datteren min av ei flinke perledama , så må eg no sei atte da slettes ikke ser såååå hakkande gale ut vel ...eller :P  off....





rekna fort ut atte om eg tar ca 10 cm kvar dag og med tanke på kor tynne eg e i livet så sko no detta gå radisgt da når eg først sette i gong.... hååååpe eg hvertfall.... satse på atte ADHD e med meg heile veien,  han høres no kjempefornøyde ut til nå med atte han overtalt meg te starta perla detta sjøl hvertfa... som vanligt *ler*

2 kommentarer:

  1. Kjempefint! Godt å vite at du selv har laget til bunaden din, kan jeg tenke meg.
    Del det gjerne på Link up hos meg, der er det stille denne uka, det er nok ferie mange plasser.
    Ha en flott dag videre.

    SvarSlett
  2. Takk for at du delte på link up hos meg, da er jeg på nett igjen og det er ny link up hos meg nu :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...