mandag 8. juni 2015

det var en gang ... fortsettelse 4






Som eg sa igår så va da jo detta styret med atte dammen ikke heiiilt va blitt sån  eg hadde tengt  endo då ...elle den va jo som EG ville...men mr ADHD kom og rota da te  oppi håve mitt...sådde tvil om heila greie ... så siden hagemøbland sank nedi plenen bare måtte eg jo sei meg enige med  ADHD og laga litt større sitteplass der med dammen ...seie seg jo sjøl da ...eller ..hahahah ..




Hvertfall så  bretta eg ut endo meire du - halte og drog te eg såg man med ljåen ...for n`te gongen ... gu bedre meg ..e sååå lei av og hala og dra i dei tunge dukane og ta opp igjen , tappa dammen og fylla på dammen og i da heila tatt ... men eg vil jo få da ferdigt og då då .... just keep on going strong....

Fekk fyllt på med endo meire singel og grus og fekk laga meg et stoooort område rundt dammen ... fekk tom laga meg et fint bed i eina sio der ...juuuhuuu ... no vett du ...no  ligna da på nåke her....eg kjenne eg e sliiiite men overlykkelige....hææ.... ka sa du ...kem va da... ??   helv... forb... der kom ADHD igje  vett du ...  naaaaii...gå vekk med deg ... vil ikke ha deg her no .....





han seie te meg da atte da ikke bare kan vera singel rundt dammen sånn so da der....  blir myyyye finare om eg trekke da oppøve litt og ...sån atte da blir en fine plass te dekor og sånn der og ....dæven han steike altså .... sukka og kjefte og smelle, naboane tror ikke eg e galen..haha..nei dei veit da ... pfff... har nok hørt meg meir en eing gong te no veit eg *ler*



men som sagt så gjort og se. .... se kor fint da blei når eg fekk  litt dekor oppi der også .... juuuhuuu ... fiiinaste hagedammen i heile verden tenke eg og smiiiila for atte eg eeeeendelig e ferdige... lyst og ringa te broderen og sei..pfff, ka e da..... tror du ikke søsto klarte detta sjøl då ..og da heilt UTEN minigravar... hehehe... henta fotoaparatet og begynne og ta nåken fine bilde...lykkelig og glad...  går inn og legge bildene på pc og ka ser eg....





da e jo såååå stygt i kanten ...der grusen stoppa no jo ... argggh..... da kan jo ikke væra sånn so da der.... og hagen oppanfor grusen såg bare endo meir overgrodde og fæl ut her no synes eg.... va nesten så da vok mens eg sto der og såg på da.... dåneklaskigulvet...

...men du vett,  pikabooooo, en stemme eg kjenne så alt for godt  pipe i håe på meg då vett du .... e jo bare te legga duk og laga bed der må veta då blir d fint....  - eg sukka og blir rasande galen ...og  seie høgt : BARE TE LEGGA DUK ...OG LAGA BED !!!!   endo meir......... naiiii .... men du vett , tanken e sådd og eg ser ikke nåke anna mulighet  en at eg bare må kasta meg på da....
men se då ...da va  jo ikke fint med detta her når grusen va lagt heilt oppi der... hmm...så eg e jo litt eninge med mr ADHD då ....


og og , grava og grava g spada og spada .... trilla vekk og trilla opp ... la duk og kjøpte mold og strødde over det heila .... står og ser på da og tenke ...se der ja...detta kan bli fint vett du ... men ska bare ned på garnteriet og handla nåken stauda tror eg... og hoppa i liverbilen og for ned...handla  kom hjem og planta dei .. og taaaadaaa.... no va da fint vett du .... fra bed videre te grus og vidare ned te dammen ... ja no vett du ... lekkert va da - rett og slett bare lekkert... klappa meg sjøl på skuldero og tenkte   no e da ferdigt, no e da ikke meir og gjera.... henta meg ei kalde ei og satte meg ut på terassen og bare nøøøøyt synes.....






ja da va ein utrooolig herlig følelse da der.... kjenna atte du har stått på i dagasvis og  te no faktisk ukesvis og du kan setta deg ned og bare nyyyta syndet...blikket vandra nedøve i hagen ...  hmm... då kom da ein kjenning i håve vett du  < du Babsy...da treet midt i beddet der nede va no ikke nett nåke særlig så fint , da hadde vore myyyye finare om du hadde lagt grus heilt ned dit  for og få meir sammhold i hagen no ....

Sukk og stønn - ska da no ALDRI gje seg da der ...e da muuuuuligt... eg vandra ned og kikka på saken ...og igjen ... irriterandes nok så må eg jo bare innrømma da atte mr ADHD  ikke e så langt vekke heller då ...da hadde jo mulig vore finare da ja....hmmm ...




gjekk og la meg og sto opp neste dag ... og kossen da gjekk ska eg nok blogga om imåro min venn.... bare til og ta turen om du synes dette e kjekke blogging ....

1 kommentar:

  1. Sitter å humrer og ler mens jeg leser, *ser deg for meg* Men kjempefint blir det :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...