tirsdag 12. mai 2015

evighetsprosjektet mitt



For bare tre år siden så var det ikke mye annet uti hagen her en et stort tre med et steinbed rundt... rekkehuset va grønt og hytto i hagen va rød.... *grøssoggru* ...ja og så var det masse....vi snakker masse plen her ja... koooseligt på sin måte men slettes ikke sån eg ville ha det nei ....

Eg har faktisk ein utrooolig stor hage te bo i rekkehus .. og med endevegg og siste huset ned mot skogen så passa meg egentlig ufattelig fint - den hagen og dei mulighetane eg såg her,  va ein av hovedgrunnane te atte eg kjøpte akkurat detta huset her . ....for  eg elska og jobba i hagen , elska og finna på nye og merkelige ting - og der ute får min ADHD fullt utspring  .... faktisk så mye  te tider atte eg faktisk blir øvegidde av meg sjøl og ...  men hvertfall sånn såg det ut her for 3 år siden ... et kattastrofeområde egentlig ....


I fjor starta eg på og saga ned treet og rydda området der nederst i hagen for eg villa ha utvida dammen te nedøve her med både  grus og singel og sand og bed ...  ja for ka ska eg med alt detta grase her og slå på heila tio då ?? Og ikke e da lov og slå plenen på søndagane heller lenger,  siden me må ta vare på helligdagsfreden...argh...da e jo søndagane eg eeelska puttla på der ute då ...jaja...

Hvertfall så fekk eg i fjor sommar gravd ut og lagt hovedplanen ferdige der nede, da va SINNSYKT mye tungt arbeid da der - e da løye eg va brune so ein pepperkakemann  etter sommaren va øve... hahahah ...  dele no detta før og etterbilder her eg så ser dåke jo galskapen der nede....



Hvertfall, no i høst tok eg og gravde ferdigt og la duk og singel videre nedover der.... og et stort bed vaplanlagt ... for den oppservange så e me så heldige atte me fekk mala hus og hytta svart også ...svart og hvitt...da blei såååå mye finare en grønt hus og rød hytta ...  synest seg hvertfall *ler* har igjen og male trappo oppe på terassen hvit då og stakittet onda hytto ... den e grøn fortsatt...men både tio og sommaren for ifra meg i fjor .... får se te og fiksa da no når solo komme tebake tenke eg....





Men ...sånne prosjekter kreve mye fant eg ut og no eine dagen tok eg meg sammen og fekk laga da bedet der nede som eg lenge no hadde tengt på .... og nå må eg sei atte eg  glede meg te og se det blomstre oppi der så eg får se koss eg ska dandera plantane etter høyde og farge... nett no så ane eg jo ikke ka so e ka oppi der *ler*

Eg elska og planta og dandera, men eg innrømme lett atte eg ikke har ein einaste peiling  på ka plante so e ka.. og endo mindre veit eg navno på dei .....hahah.. .... da eg ser masse grønt eg og så tenke eg lett, den e sikkert fin , va so fine bladverk på an .... og så kjøpe eg den då vett du  ... blir ofta sjokkert når den plutselig vise seg og vera heeeeilt anderledes en da eg først trodde ja :P


Men hvertfall, så langt har eg kommet te nå ... og etter som dei seie så komme finaveret uti veko no så då e da bare te bretta opp armane for NO ... i år skal eg klare fiksa detta kaoset av et område eg har heilt nederst i hagen her.... kattastrofeområde...e da da va *ler*








1 kommentar:

  1. Helt utrolig hva DU har fått ut av hagen din!
    Utrolig lekkert og flott - GLEDE meg til sommerbildene :)

    KOS deg!
    Klem Vibbedille :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...