torsdag 7. mai 2015

Komplett grusing










 Ja men da va jo nett detta med og ha ADHD då, eg kan jo prøva forklara da litt her no i form av konfirmasjonen te guttungen forrige helg... da va jo bare et SÅ typisk meg prosjekt da der  - og da fortelle nok veldig  fort kem og ka da e egentlig eg e for et merkelig vesen *ler*

Du vett, eg bestemte meg fort for atte eg sko holde den konfirmasjonen her heima  -  kjempestore  plass har eg her inne så alt da der gjekk strålande må veta...  men ute vett du ...e der da heila starta... offf - eg sko bare rett ned og kjøpa nåken fine uteplanta te og ha under kjøkkenvinduet mitt og i nåken krukker på trappo så da sko se fint og representabelt ut utanforbi her... hehe





MEN - der hadde dei fått inn sååå mange flotte planta atte eg selvsagt kjøpte med eing god del meir en da eg sko ...og jord og bark og alt eg trengte... ingen problem...e jo bare te planta da  - solo skinner og alt e tilrettelagt for ein dag i hagen egentlig ... kverno e starta i håve mitt allerede den  ja....e da muuuuligt...hahah ...jaja, 

...... eg starta planta ...og då kom eg plutselig på atte Johs hadde lovd meg og legga ledningane te hagedammen og pumpo skjult ned i røyr...  så eg ikke klippe øve dei fleire gonga...hahaha... eller snubla i dei og lira utav meg glosa så naboungane egentlig ikke bør hørra.... well, eg ringte  te han eg då og spurte ka røyr eg sko kjøpa te detta formålet her  - eller rettare sagt prosjektet her ... og snille han kom og hjalp til med både da og alt da andra .....

........ SÅ LANGT OG SÅ GREIT...

men du vett...då va da plutseligt blitt stygge merke i plenen der da va gravd ...og DA passe denne fruen veeeldig dårligt...kjenne eg smile og takka for atte da va blitt lagt ned røyr og ledninga... OG laga fontene  øve rabarnrabladet og må veta...  joda... da komme da bilde av seinare men da va vist fort gjor da der... for bare rennande vatten va ikke bra... måtte ha messingrøyr te  renna utøve ...argh...drit i da...vanskelig og forklara da....  ska få se bilde seinare...looooove da :P  hehe ....


..hmm, ja men hvertfall.... då fant me ut atte da og legge  kant innmot plenen i form av skifer ... så ville da ikke synes så godt må veta.... ok ...da hørtes lurt ut ...da gjere me .... hmm, å naaaaii .... men du verden så teite dei hellene plutselig såg ut no då .... då passa jo ikke dei inn lengerdei då .... argh.... no e heila hagen min blitt teit...og eg lika da liiiite.... eg tåle jop ikke sånne fornadringa ...egentlig eg då ..... *dåneklaskigulvet*




argh...alt  blei jo bare eeeeendo verre jo .... eg daua nesten av fnatt her - eg tåååle ikke sånt rot i hagen min .... men då hørre eg plutselig  :  men du har jo duk her .... kan jo dekka øve nett da der med duk ... hmm.. ja...så smart ...hahah,  klart me kan da... og så gjere me da då ... så får me ta og grusa da etter konfirmasjonen... når da blir litt bedre tid te da då ....






eh... for  da e kun 2 dage te konfirmasjonen .... men du vett  ... tanken va jo allerede sådd, så da va bare te hoppa i da .... hahaha ... sa eg virkelig ETTER konfen *lerhøgt* ... ADHD kobbla seg inn og ergo kom grusen seilande før da va gått ein time den då ..... i grabben på ein store hjulastar må veta *ler*





Men da blei fint då og jaggu klarte me da innen kvelden var omme og ... og eg konne fokusera på inne te konfen neste dag ...eller DA va da eg trudde eg sko .... for når da va grus der kom da ideear om både benkar og bord og alt muuulig anna som OG bare måtte bli ferdig...men akkurat da kan eg blogga om i et anna innlegg .... haha - men detta va no litt om koss kvardagen min egentlig er - fra ein liten tanke til et GIGA progjekt på bare ein to tre - da e ein akselering som e utav denna verden inni håve mitt te tider ja.... for e tanken først sådd i håve på meg , ja så kobla ADHD inn for fullt te tider...  og då e da bare te henge med i svingane.... juuuhuuu ....

Her dela eg nåken bilde med dåke sånn før og etterpå ....

FØR GRUSING


ETTER GRUSINGEN



FØR GRUSING

ETTER GRUSINGEN







1 kommentar:

  1. Må jo bare le litt, har jo lest meg gjennom alle dine påfunn i mange år, og det stemmer virkelig det du skriver her. *poff* så er det gjort. Men veldig fint blir det, gleder meg til masse hagebilder utover sommeren :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...