søndag 17. mai 2015

17 Mai







HIPP HIPP HURRAAAA
OG GRATULERER MED DAGEN NORGE




Her i huset går det unna ska eg sei, no har da altså vært  både 2 konfirmasjona og 17 mai feiring her, på bare  3 veke - så egentlig må eg bare innrømma med ein gang atte det var deeeeiligt med litt regn i dag,  så eg hadde den gode ynskyldningen te ikke stryka og stiva nåke bunad i dag igjen - valgte heller og ta ein røde kjole med røde høghelte sko istedenfor ... og jaggu blei da ikke feiring på oss alikavel :P   hehe ... bunad e fint da og eg e utrolig glad i min vakkre hardangerbunad, men når alt komme te alt så e da ei "tvangstrøya" og speisielt når me då ska ut og kjøra bil i den  på toppen av da heila , da e meg et sant mareritt - den so seie nåke anne ja den lyyyyyge ...hahahah








Og bil ja, eg e vokst opp med da atte ska du kjøra bil på 17 mai så SKAL det væra både bjørk og flagg i grillen på bilen... eg tviholde på tradisjonane og døttrene mine gjere da samma  - heldigvis for da...eg synes det e fint eg og eg må sei atte da e trist atte da  iløpet av ein heile dag , hvertfall her i bygdo faktisk bare dukka opp 4-5 bila med flagg og bjørk  no te dags...e da på vei ut mon tro ?? og koffor det liksom ?







dama ...ja da e da me ska vera når me har bunad på ... men vil ungane ha tanto på trampolinen ja så må man jo vera litt tante og då vel og  hoppa i da... og denna galnaste tante Babsy e hvertfall ikke te be to gonga...her hoppa me i da uavhengige av om me e iført bunadstakk eller ei *ler* desse bildo e nok fra i fjor , for somsagt så øste det ned her i dag så eg valgte den lettvindte løsndingen med kjole istedenfor ... eg såg for a atte mange hadde gjort da samma her nede på Solplassen ( trur eg kalla da for regnplassen i dag )


....... rømte bygdo gjorde eg og...haha stakk inn te Herøysundet ( nabobygdo) for og feira med mamma og søstero min og deiras 4 sjarmtroll - og der inne i den bygdo hadde dei laga da te som alltid med go gammaldagse 17 mai feiring - melkespannkasting - hestaskokasting - sekkeløp og ja eg vett ikke ka og DEI flotte premiane dei hadde...tom. te dei små som ikke heilt klarte og fullføra...nei her va da premiar te alle må veta...og betasuppa sto på menyen og kake og kaffi og alt ein konne tenka seg ... så jepp... da blei 17 mai i år og sjøl om vi  i utgangspungtet faktisk hadde tengt og sitta heima i år og bare sjå da å tv for ein gong skyld...Men no e no den bygdo der inne kjente for og ha ei dugnadsånd utav denne verden då,  så da e ikke bitten rart atte dei faktisk klare få da te der inne, da e ikke mange ukene siden dei diska opp med basar og greie der inne og klart me for inn og jaggu vant me ikke haugavis med flotte premiar der og .... haha, men me ska sjå på da atte me Husnesingane so rømme inn  der og bare komme og vinne alt der inne når dei har tilstellingar,  snart blir forviste te vår eigen bygd *ler*









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...