onsdag 20. mai 2015

Nederst i hagen





ja heilt der nede i hagen finnes da et mareritt av et område, det er det som er planen atte eg ska fiksa til nå i sommar ...vente bare på litt sol og varme...  planne e ein stro platting der nde som ein kan benytta til hagekos og grilling , for det er s utrolig lunt og godt nedi "hålo" der.... men no...no e da et overvokst mareritt som sagt og eg må sei i kvie meg skikkelig te ta fatt der nede....





begynte så smått og grava fram dei steinane der nede i fjor då ... men som dåke ser så e da MYE som gjenstår før da kan kallast bed i da heila tatt då *ler* hmm, men planen e og lage te et stort steinbed her nede i kanten ved siden av den tiltengte plattingen som ska vera der .... muuulig eg klare fp live i den rododendroen eg gravde fram der  og ...viste ikke eingong atte den va der under buska og kratt før eg begynte rydda der.... fine va den og med sine illrøde blomster på ....




Ein kompostbinge finnes det og her nede ...dei har nok hatt ein store fine hage dei som bodde i huset her for sikkert 30 år siden og ja... men dei som har bodd her i mellomtio har ikke hatt dennne hageinteressen tydligvis ...og ergo e alt grodd igjen og ødelagt der nede... men eg vett du, eg likahage så eg ska grava da fram ifjen og laga da sååå fint atte...haha...da e hvertfall fint i håve mitt etter dei planane eg ha r lagt der inne då ... pfff... arbeid ja ...men tenk så fint da kan bli når da e ferdigt då .... gleeede meg til både arbeidet og  ferdigstrillingen eg....





ei dissa finnes og her nede....  den blir  etter mitt håve i kanetne av plattingen så barnebarn kan leika seg med den og henta rennefart fra plattingen ...ska ha fine sand unde den så det blir mjukt og fint under der om dei sko detta av den .... ser atte tauverket på den har grodd fast inni treet... litt dumt atte eg ikke tok bilde av da der faktisk ... mulig ein anne gang ... litt tøfft egentlig så den har nok og hengt der i 30 år må veta ...


og bak hytto mi ... da e dåneklaskigulvet veit du ...haha..her ska da ryddast og laggest grus og steibed heile veien rundt.... eller mulig eg laga te litt platting og trapper greier der... ane ikke endo .. einaste eg vette atte eg SKAL få da gjort no i sommar....




1 kommentar:

  1. *poff* så er det like fint der som resten av hagen ;)
    Neida, ser at der er massevis av arbeide, men jeg er sikker på at du får det rålekkert.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...