tirsdag 16. februar 2016

Babsy kjolen




( modellen er min utrolig vakkre datter Camilla )



For et par år siden så jobbet eg i ein kombinert interiør/garnbutikk - eg stoooortrivdes der, men eg blei sjuk og eg valgte ikke jobba der lenger  då det er ting i livet mitt som tar for mye tid nett nå ( kommer tilbake til dette når da nerma seg )  men hvertfall, då designa eg ein kjole som eg kunne bruka på jobben og den fekk navn her i bygdo som "babsykjolen"   eg strikka den av Mirasol - et garn som eg forguuuuder .... det er så utrooolig mjukt og lett og strikke med og fargetonane i det er sååå duse og fine... eg eeelska da....






Kjolen hadde eg ikke noe mønster på, men eg såg den ferdig inni hodet mitt - så her bare la eg opp ca 300 masker strikka og fellte litt og litt etterhvert som eg strikka meg oppover på kjolen - eg målte midjen min og strikketøyet underveis så eg viste den ville passe ;)  husker ikke antall masker når eg kom dit ... men og måle strikketøyet mot kroppen din ( fra siden til side ) skulle holde fint det ... eg la som dåke ser inn litt striper her og der og fortsatte med felling til eg kom heilt opp til bysten.  der lagde eg ein hullbord  - tvinna ein tråd og tredde gjennom der, og så strikka eg to korte ermer satte dei innpå og fortsatte med rundstrikk og fellinger  i hytt og pine faktisk *ler*

Så strikka eg ein god del cm oppover til halsen og tilslutt felte eg av når den var litt "høyde" på  for eg ville ha den til og rulla seg litt ned på ein måte og det gjorde den  fint her :)


Heilt til slutt så hekla eg kant på ermene og heilt nede samt sydde på en littt kraftig blonde for og gjøre kjolen min litt meri unik .... og det er den - eg eeelsker denne kjoel og eg bruker den ofte ... og dette medførste at eg fekk silla på og strikke dei der då vett du - og bilder om dei andre kommer etterkvart som  eg kommer på og blogge dei ... ja vist du vil se dei då selvsagt *ler*






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...